Stiftelsen Thulehems Personuppgiftspolicy

Din integritet är viktig för oss och vi ansvarar för den personliga information som du förser oss med. Denna policy beskriver hur vi behandlar, lagrar och hanterar dina personuppgifter dels när du är kund hos oss, dels när du söker arbete hos oss.

Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter.

Ansvarig för hantering av personuppgifter

Stiftelsen Thulehem är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som beskrivs i den här policyn.

Om du har några frågor eller vill åberopa någon av dina rättigheter når du oss på:

E-post: info@thulehem.se
Adress: Thulehemsvägen 40
Postadress: 224 67 Lund
Telefonnummer: 046-12 85 00

Hur får vi tillgång till personuppgifterna?

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig i samband med att du blir kund hos oss, kontaktar oss eller söker anställning hos oss, kan vi också komma att samla in personuppgifter från tredje part.

De uppgifter vi samlar in från tredje part är följande:

  • Adressuppgifter från offentliga register för att säkerställa att vi har rätt uppgifter.
  • Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Följande kategorier av personuppgifter kan vi komma att behandla:

  • Kontaktuppgifter såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer
  • Identitetsuppgifter såsom personnummer, organisationsnummer
  • Ekonomiska uppgifter såsom bankkontonummer och andra bankrelaterade uppgifter
  • Arbetsrelaterade uppgifter såsom anställningsuppgifter, ansökningar, CV, personligt brev

Hur behandlar vi dina personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Nedan följer information om några av våra personuppgiftsbehandlingar:

Tillhandahålla och fullgöra avtal om tjänster/varor

Vi behandlar personuppgifter för att kunna fullgöra vårt avtal och tillhandahålla tjänster/varor till dig. Detta inkluderar administration, fakturering, kreditupplysningsändamål, klagomål, reklamationer och kundsupport. Personuppgifter som hanteras är kontaktuppgifter, identitetsrelaterade uppgifter samt ekonomiska uppgifter.

Bokföring

Vi behandlar personuppgifter för att uppfylla lagstadgade skyldigheter, till exempel bokföringslagens krav på arkivering. Personuppgifter som hanteras är kontaktuppgifter, identitetsrelaterade uppgifter samt ekonomiska uppgifter.

Marknadsföring

Vi behandlar personuppgifter för marknadsföring, nyhetsbrev och inbjudningar till evenemang. Personuppgifter som hanteras är kontaktuppgifter.

Inför anställning

Vi behandlar personuppgifter vid rekrytering för att bedöma ansökningar och genomföra rekryteringsprocesser. Personuppgifter som hanteras är kontaktuppgifter och identitetsrelaterade uppgifter.

Vilken rättslig grund har vi?

Vi behandlar personuppgifter för att administrera och tillhandahålla avtalade tjänster/varor. När det gäller lagkrav, såsom bokföringslagen, är rättslig grund rättslig förpliktelse. För marknadsföring och rekrytering är grunden vårt berättigade intresse.

Om personuppgifter sparas utanför pågående rekryteringsprocess sker det endast med ditt samtycke.

Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?

Vi sparar personuppgifter så länge du är kund och upp till 12 månader därefter. Vissa uppgifter lagras längre på grund av lagkrav. När lagringstiden löpt ut raderas eller anonymiseras personuppgifterna.

Speciellt om cookies

En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare. Vi använder:

  • Sessionscookies (tillfälliga cookies som upphör när webbläsaren stängs).
  • Varaktiga cookies (lagras tills de tas bort eller löper ut).
  • Tredjepartscookies (exempelvis Google Analytics för analyser).

Cookies används för funktionalitet, analys och individanpassad kommunikation. De hjälper oss även rikta relevant marknadsföring.

Hur kan du hantera cookies?

Du kan ändra inställningar i din webbläsare för att blockera, tillåta eller radera cookies. Vissa funktioner på webbplatsen kan påverkas om du blockerar cookies.

Vilka delar vi personuppgifter med?

Vi lämnar inte ut personuppgifter till utomstående utan samtycke eller lagkrav. Vid behov delar vi med:

  • Tjänsteleverantörer: De får endast behandla uppgifter enligt avtal och instruktioner. De får inte använda uppgifter för egna ändamål.
  • Myndigheter: Vid lagkrav eller rättstvist kan vi behöva lämna ut uppgifter.

Hur skyddas dina personuppgifter?

Vi skyddar uppgifterna med tekniska och organisatoriska åtgärder. Endast behörig personal har tillgång och vi har rutiner för säker hantering.

Dina rättigheter

  • Begära registerutdrag över vilka personuppgifter vi har om dig.
  • Begära rättning av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
  • Begära radering av personuppgifter under vissa förutsättningar (undantag finns i lag).
  • Rätt till dataportabilitet om grunden är avtal eller samtycke.
  • Begära begränsning av behandling (kan påverka våra möjligheter att fullgöra skyldigheter).
  • Invända mot behandling som bygger på intresseavvägning.
  • Alltid invända mot direktmarknadsföring.

Om du inte är nöjd med vårt svar har du rätt att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten.